Veckan som gått...
Även denna vecka har J varit bortrest. Denna gång i Frankrike..
Innan han åkte hann vi med att äta med goda vänner. Denna veckan är det restaurangveckan och många av restaurangerna i stan har förrätt och huvudrätt för 200:-
Vi valde restaurang Babbel och det var riktigt mumsigt!
Och dessutom trevligt att äta en bit mat mitt i veckan. Antar att det kan bli en hel del av den varan när vi flyttar till stan...
Det är riktigt intensivt just nu i skolan. Förra terminen träffades vi i stort sett varannan vecka medan det numera har blivit flera veckor i rad. Extra tungt med skadad bortrest man samtidigt..
Man kan nästan inte träffa folk förrän de undrar om man har flyttat än. Det får mig att minnas när man var gravid och folk frågade gång på gång när det var dags. Och på tal om bebis så träffade jag lille Theodor 2 veckor igår! Som en liten docka men samtidigt en skrynklig liten farbror! 
Mysigt en stund men jag är glad att mina egna är i den åldern de är..
Min käre J har nu förstått att det inte är jättelång tid kvar till flytt och bestämde sig idag för att rensa i "sitt" rum med verktyg och annat. Det tog sin tid men sedan visste glädjen inga gränser och han kunde inte nog berömma sig själv. En annan har väl typ alla andra rum som sina "rum". Karlar...
Idag har vi också äntligen bestämt oss för en ny soffa. Vår förhoppning var att få den i samma leverans som de andra möblerna vi beställt men det var dessvärre lång leveranstid..
Skönt med basmöblerna klara för att kunna vara i lägenheten iallafall..
I nästa vecka ser jag fram emot att börja träna igen efter att ha varit sjuk och haft fullt upp på alla andra tänkbara sätt..

J tycker att jag suger på att uppdatera bloggen men jag känner att det får vara som det är. Bättre en sen uppdatering än inget alls, eller? 

Må gott

Petra

(null)
Ryggbiff


(null)
Hummersoppa

(null)
Soffan Othello fast vi har valt grå sammet, den är så skön..



(null)
En fin kväll!


(null)
Fotbollscup igår. Nu när N fyller 12 i år är det slutspel och det räknas poäng. Det kan innebära en hel dag av spel eller 3 matcher och så är de ute..


(null)
Lille Theodor 2 veckor ❤️


(null)
Detta soffbordet är beställt och antagligen kommer vi också att köpa lampan! Tyckte det var så fint ihop!





Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress